Geur: GENTLEMEN van Oscar de la Renta

Geur: GENTLEMEN van Oscar de la Renta

Richting de feestdagen worden er heel wat nieuwe luchtjes geïntroduceerd, want wat is er nou een mooier cadeau? Zo ook de nieuwste geur van Oscar de la Renta: GENTLEMAN.

Wat meteen opvalt is de verpakking: een grote robuuste fles in de vorm van een dominosteen. Dat kan een verwijzing zijn naar een hele speelse geur, maar in dit geval is het ook een ode aan Oscar de la Renta zelf. Hij was namelijk nogal verzot op domino en greep elke gelegenheid aan om wat steentjes te leggen.

Pack shot Oscar de la Renta

Domino wordt al eeuwen gespeeld en is daarmee gezegd tijdloos. Net als de geur. Voor wie deze geur bedoeld is? De GENTLEMAN-drager is “succesvol in alles wat hij doet en wordt gedreven door het verlangen om elke dag intens te beleven. Deze man is zelfverzekerd en toch beminnelijk, vastberaden en gracieus”. Daar heren jij je toch ook in?!

Ik vind de geur mannelijk, volwassen en scherp, maar tegelijk ook vriendelijk, jong en niet te overheersend. Alles behalve een ‘sportieve geur die onze vaders graag dragen’. Ik kan hem niet echt vergelijken met een ander geurtje, maar dat is natuurlijk ook niet echt de bedoeling. Positief ben sowieso!

Oscar de la Renta - GENTLEMAN

Nu even wat technische informatie, hoe is die geur dan echt opgebouwd? De aanzet is krachtig door bergamot, pompelmoeschampagne en kardemom, en wordt aangevuld door oolongthee en rozemarijn. Een diepe houtgeur, in combinatie met amber maken GENTLEMAN af.

Dus: wanneer je je verlanglijstje gaat opstellen of op zoek gaat naar iets anders, kijk dan zeker even naar deze geur. GENTLEMAN van Oscar de la Renta is vanaf nu te koop bij zelfstandige parfumerieën en filialen van DA Beauté en Mooi parfumerie. De adviesprijs voor een flacon eau de toilette van 50ml is 60 EUR. 100 milliliter is van jou voor 80 euro. Daarnaast is er ook een matchende deostick te koop (25 EUR, 75 gram).

Volg Stijlkoning ook op Instagram. En had je het vorige artikel over de hoeden van Brixton toevallig al gelezen?

Deel dit artikel: