Nieuw in Nederland: Bulldog huidverzorging

Nieuw in Nederland: Bulldog huidverzorging

De afgelopen maanden was er veel nieuws op het gebied van betaalbare verzorgingsproducten voor mannen. Daaruit blijkt wel dat iedereen en zijn vader inmiddels wel met crèmepjes smeert. En dan hebben we natuurlijk ook graag iets te kiezen. Maar het moet allemaal niet te moeilijk zijn.

Heel recentelijk is het Britse merk Bulldog in Nederland geïntroduceerd en een deel van hun producten aan het assortiment van de Etos toegevoegd. Zij staan voor ‘eenvoudig effectief’. Want de producten zijn heel makkelijk te gebruiken, maar ook nog eens effectief. Dan smeer je tenminste ook echt ergens voor. Bij de productie wordt alleen gebruik gemaakt van natuurlijke ingrediënten, zoals groene thee, baobab, groene thee en komkommer. Kunstmatige kleurstoffen, synthetische geuren en ingrediënten van dierlijke oorsprong worden niet gebruikt. Ze zijn dus veganistisch.

Het idee voor Bulldog ontstond al in 2005. De oprichter van het merk miste natuurlijke huidverzorgingsproducten maakte voor mannen in het schap van zijn drogist. En dan kun je of heel lang wachten, of zelf het heft in handen nemen. Hij koost voor het laatste en dat was een succes. En nu kun jij de producten van Bulldog ook in je badkamerkastje zetten om ervoor te zorgen dat je er over 10 jaar niet zelf uitziet als een gerimpelde bulldog.

Bulldog huidverzorging Stijlkoning

Zelf heb ik de producten mogen testen. Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe scrub en het pakketje van Bulldog kwam dus zeer gelegen. Wanneer je regelmatig scrubt help je de huid een handje die zich steeds vernieuwt en tevens wordt het risico op verstopte poriën – lees: puistjes – kleiner. De Face Scrub van Bulldog is fijn in het gebruik en makkelijk af te spoelen, maar er zitten niet overdreven veel korreltjes in.

De Moisturizers zijn totaal niet vet en dat is fijn. Na het smeren trekt het snel in en je merkt niet meer dat je het hebt opgedaan. Aangezien ik me zelden nat scheer kan ik ook niet zoveel zeggen over de aftershavebalsem, behalve dat ze mannelijk, fris maar toch ook neutraal ruiken. Net als de hele productlijn. Van de moisturizer en de aftershave balm is naast de original, ook een sensitive uitvoering uitgebracht.

Al met al zijn het lekkere producten, zonder poespas. Ze liggen vanaf nu bij Etos in de schappen. De prijzen zelf zijn ook erg schappelijk, zo is de face scrub 5,99 (125 ml) en is de moisturizer 9,99 (100 ml). Als je nog niet weet wat je cadeau gaat doen voor vaderdag, dan is dit natuurlijk ook weer eens wat anders dan een bierpakket en zakdoeken.

Bulldog gezichtsverzorging Stijlkoning

Deel dit artikel: